Невдовзі на арктичному острові поблизу Північного полюса відкриється бункер, де на глибині 305 метрів протягом наступних 1000 років гратиме найрізноманітніша музика: від The Beatles до пісень корінних племен Австралії.

Про це повідомляє Суспільне.

Норвезька компанія Elire Management Oslo до 2022 року планує створити “сховище судного дня”, де найважливіші музичні записи світу будуть в безпеці щонайменше наступні 1000 років. Творці сховища мають намір зібрати найрізноманітніші композиції: спочатку в плейлист потраплять місцеві музичні стилі, потім – мелодії з усього світу. За формування колекції відповідає міжнародна рада експертів.

“Ми хочемо зберегти музику, яка сформувала нас як людей і сформувала наші нації”, – говорить Люк Дженкінсон, керівний директор Global Music Vault і партнер Elire, яка фінансує проєкт.

Для архівування музики використовують двійкове кодування та QR-коди високої щільності, записані на міцній оптичній плівці. Записи хочуть зберегти на тому ж рівні безпеки, що й експонати в Arctic World Archive (Арктичний світовий архів) або ресурси у Global Seed Vault (Глобальному сховищі насіння) – це два вже створених сховища під землею на архіпелазі Шпіцберген. У АСА зберігаються копії історичних артефактів на кшталт рукописів бібліотеки Ватикану або картин Рембрандта та Едварда Мунка, а ГХС – це резервне сховище світових генетичних ресурсів. Обидва призначені для протидії природним і техногенним катастрофам, включно з ядерними атаками.

Перші внески в сховище заплановані на весну 2022 року і будуть зосереджені на збереженні музики корінних народів. Наступні етапи – на попмузиці, яку скопіюють в архів тільки з дозволу правовласників. Організатори сховища впевнені, що звукозаписні компанії усвідомлюють цінність захисту своїх записів “найкращим можливим способом”, стверджує шведський композитор і президент Міжнародної музичної ради Альфонс Карабуда.

Компанія Elire має намір заробляти гроші, стягуючи плату з компаній і приватних осіб за вклади в сховище. Вона також планує зробити вміст сховища доступним для слухачів по всьому світу, якщо на це погодяться правовласники – і ділитися доходами зі стрімінгу з авторами. В планах також є будівництво центру для відвідувачів поруч зі сховищем.

“Ми не хочемо бути ще одним звукозаписним лейблом, і ми не хочемо бути ще одним потоковим сервісом, але ми хочемо, щоб ця музика була доступна, щоб її прославляли та щоб вона поверталася в спільноти, яким вона належить”, – говорить Дженкінсон.

Поділитися в соціальних мережах:

Залишити коментар: