У рамках масштабної кампанії «Щедрик: магія Різдва / Shchedryk: celebrating Christmas magic» Міністерство закордонних справ України підготувало мультимедійну виставку «Щедрик: виставка» про шлях української мелодії від фольклорної пісні до відомого на весь світ різдвяного гімну. 

Про це повідомляє прес-центр Міністерства закордонних справ України.

Відвідати виставку можна впродовж 12–16 січня в Музеї кіно Довженко-Центру. Наступного року виставка як частина кампанії «Щедрик: магія Різдва / Shchedryk: celebrating Christmas magic» буде презентована у США.

«Уже сотню років Щедрик виконує важливу дипломатичну місію: в період Різдвяних свят українська мелодія у англомовній версії Carol of the Bells лунає по всьому світу і знайомить іноземців з багатою українською культурою. Цього року ми запустили кампанію, щоб розказати про історію головної мелодії Різдва, яку Україна подарувала світові. Наступного року ми продовжимо кампанію за кордоном, щоб якомога більше іноземців дізнались про історію Щедрика, Україну та її культуру», — наголосила генеральна директорка Директорату публічної дипломатії та комунікацій Ірина Боровець.

Виставка в Музеї кіно Довженко-Центру — це сучасна мультимедійна інсталяція від PHOTINUS studio. Через звук, проєкції, анімації та кінетичні об’єкти виставка розказує історію «Щедрика», точки перетину музичної композиції з історією України та світовою культурою.

«Щедрик — це унікальний феномен міжкультурної співпраці з більше ніж 100-річною неймовірною історією. Це внесок України у світову культурну спадщину. Саме такі проєкти показують суб’єктність нашої країни та підвищують її імідж у світі», – прокоментувала менеджерка проєкту Софія Джуринська, державна експертка зі статегічних комунікацій МЗС України. 

 Відкриття виставки супроводжувалось виступом Камерного хору «Київ». Хор під керівництвом диригента Миколи Гобдича виконав традиційні українські колядки, серед яких чільне місце займає Щедрик.

«Музикознавці, говорять, що за формою «Щедрик» може бути подібним до прадавніх форм музичної творчості. Можливо, саме це є головним його секретом, причиною, чому ним захоплюються у зовсім різних країнах. В інсталяції ми мали на меті не тільки через образи розказати історію пісні, але й передати цю її універсальність. А також зробити акцент на філігранній композиторській роботі Миколи Леонтовича, про яку інший композитор — Кирило Стеценко — сказав: “ніби тонка різьба із золота, прикрашена самоцвітним камінням”», — зазначила кураторка виставки Лєра Полянськова з PHOTINUS studio.

Виставка доступна з 12:00 до 19:00 впродовж 12–16 січня в Музеї кіно Довженко-Центру (м. Київ, вулиця Васильківська, 1, метро Голосіївська). Вхід вільний за умов дотримання карантинних вимог

«Метод, який Довженко-Центр використовує в своїй дослідній, архівній, музейній діяльності – вихід за межі. За межі конвенційного, усталеного, звичного сприйняття та досвіду. Історія Щедрика – також про вихід за межі. Фольклорна локальна мелодія стала світовим явищем, подолала кордони і полонила світ. Взаємодія професіоналів та інституцій принесли Щедрику всесвітню славу – і так само уможливили фантастичний мультимедійний проєкт, прем’єру якого можна буде побачити і почути з 12 по 16 січня в Музеї кіно», – підкреслила виконуюча обов’язки генерального директора Національного центру Олександра Довженка Олена Гончарук.

Проєкт реалізує Міністерство закордонних справ України за підтримки Посольства США в Україні та Western NIS Enterprise Fund (WNISEF)

Авторка наративу кампанії — Тіна Пересунько, засновниця ГО «Інститут Леонтовича». 

Айдентика кампанії — Максим Шаповал, студент інституту Projector, курс Identity. 

PHOTINUS studio — автори мультимедійної виставкової інсталяції. 

Діма Міхєєв — архітектурне рішення до мультимедійної виставкової інсталяції. 

Георгій Потопальський — автор саундтреку до мультимедійної виставкової інсталяції.

Олексій Сай —  автор графіки до мультимедійної виставкової інсталяції.

Компанія Epson — технічний партнер мультимедійної виставкової інсталяції.

Музичні партнери: 

Національний заслужений академічний український народний хор України ім. Г.Верьовки (надання оригінального саундтреку «Щедрик»), 

U.S. Air Force Band in Europe (надання оригінального саундтреку «Carol of the Bells»).

Партнер — Kyiv Academy of Media Arts, курс New Media.ПоділитисяТвітнутиНадрукувати

Поділитися в соціальних мережах:

Залишити коментар: